0

بانک مقالات مدیریت بازرگانی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی
جمعه 8 اردیبهشت 1391  11:31 AM

 4 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) بهار 1389; 9(1 (پياپي 34)):59-75.
 
تاثير کيفيت خدمات و تصميم ‌گيري مشتري بر ارزش ويژه شناسه
 
روستا احمد,مدني فاطمه*
 
* دانشكده مديريت و حسابداري، دانشگاه شهيد بهشتي
 
 

امروزه توجه به شناسه (برند) و به ‌کارگيري راهبردهاي شناسه ‌سازي نه تنها در حوزه توليد بلکه در حوزه خدمات جايگاه ويژه ‌اي دارد. کيفيت نيز به عنوان يکي از عوامل مهم و ضروري در اين بحث مطرح مي ‌شود. مطالعات مربوط نشان مي ‌دهد در شناسه ‌سازي خدمات، بعد کيفيت نقش قابل توجهي دارد.
هدف از تحقيق حاضر بررسي رابطه بين کيفيت خدمات، تصميم گيري مشتريان و ارزش ويژه شناسه است. در اين تحقيق با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته به بررسي يک نمونه 200 تايي از مشتريان 5 بيمه خصوصي (پارسيان، کارآفرين، ملت، سينا و دي) در سطح شهر تهران پرداخته شده است. بر اساس ادبيات تحقيق مدلي براي نشان دادن تاثير متغيرها انتخاب شده که با استفاده از نرم افزار ليزرل مورد آزمون قرار گرفته است. بر اساس نتايج حاصل از انجام تجزيه و تحليل داده هاي پرسشنامه، مشخص شد که کيفيت خدمات يکي از عوامل مهم و اثرگذار بر ارزش ويژه شناسه است و اين رابطه با در نظر گرفتن متغير ميانجي تصميم گيري مشتريان يعني به ‌طور غيرمستقيم قوي ‌تر مي باشد. نتايج بطور جزئي در ادامه آورده خواهد شد. در مدل مورد بررسي مقدار شاخص هاي برازش (
GFI=0.93 و AGFI=0.91) نشان دهنده مناسب بودن مدل است.

 
كليد واژه: کيفيت خدمات، تصميم‌ گيري مشتريان، شناسه، ارزش ويژه شناسه
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها