پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی
جمعه 8 اردیبهشت 1391 11:31 AM
3 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) بهار 1389; 9(1 (پياپي 34)):43-58. |
تدوين راهبرد از طريق چارچوب جامع تدوين راهبرد |
پرهيزگار محمدمهدي,محمودي ميمند محمد,دهبان بهنام* |
* دانشگاه پيام نور |
سازمان ها نياز دارند تا خود را در برابر چالش ها مصون نگاه دارند. لذا استفاده از فرايند برنامه ريزي راهبردي نقش كليدي در موفقيت سازمان ها ايفا مي کند، آگاهي از نقاط قوت و ضعف داخل سازمان و از طرفي فرصت ها و تهديدهاي موجود در محيط سازمان اين توانايي را به سازمان مي دهد تا موقعيت و جايگاه خود را ارزيابي کند. در اين مقاله براي تدوين راهبرد از چارچوب جامع تدوين راهبرد استفاده شده است. كه پس از تشكيل كميته تدوين راهبرد، در مرحله شروع بيانيه ماموريت شركت دكستروز ايران تعيين شد و سپس در مرحله ورودي ماتريس ارزيابي عوامل خارجي و ماتريس ارزيابي عوامل داخلي آورده شده است. با توجه به اطلاعات به دست آمده از مراحل قبل در مرحله مقايسه، از ماتريس سوات و ماتريس داخلي و خارجي استفاده شده است. در مرحله نهايي با استفاده از ماتريس برنامه ريزي راهبردي کمي، راهبردهاي سطح کلان شركت شناسايي و اولويت بندي شدند. |
كليد واژه: راهبرد، ماموريت، ماتريس سوات، برنامه ريزي راهبردي کمي، تهاجمي |
نسخه قابل چاپ |