پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی
جمعه 8 اردیبهشت 1391 11:28 AM
1 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) تابستان 1389; 9(2 (پياپي 35)):9-25. |
منابع رابطه اي ايجاد ارزش در اجراي راهبرد تنوع از طريق توسعه دروني |
حميدي زاده محمدرضا,حبيبي معصومه*,حسن بيگي ابراهيم |
* موسسه مطالعات بين المللي انرژي |
افزايش تمايل شركت ها به اتخاذ راهبردهاي تنوع طي چهار دهه گذشته سبب شده است تا شركت هاي بزرگ چند كسب و كاره رشد كنند. ضرورت آگاهي از مسائل مديريتي در چنين سازمان هايي تحقيقات بسياري را پيرامون آنها شكل داده است. يكي از نتايج مهم در اين تحقيقات، اهميت اجراي تنوع در ايجاد ارزش براي شركت ها و مديريت روابط دروني آنها است. يكي از مكانيزم هاي پركاربرد در اجراي راهبردهاي تنوع، توسعه دروني از طريق ايجاد واحدهاي مستقل جديدي است که شرکت مادر سهامدار عمده آنها بشمار مي آيد. هدف اصلي اين پژوهش مطالعه مكانيزم هاي ايجاد ارزش در توسعه دروني با استفاده از اين روش است. زماني که اين روش به عنوان يکي از راهبردهاي توسعه در سطح شرکت به کار گرفته شود، انتظار مي رود که بتواند براي واحدهاي جديد کسب و کار شرکت، ايجاد ارزش كند. با اين توضيح كه اين بار عوامل ايجاد ارزش از نگاه شركت هاي فرعي و با استفاده از رويکرد رابطه اي مورد مطالعه قرار گرفته و به طور خاص، در صنعت پتروشيمي ايران آزمون شده است. |
كليد واژه: راهبرد تنوع، توسعه دروني، مزيت راهبردي، سرمايه گذاري دروني توام با ريسک (ICV)، منابع رابطه اي |
نسخه قابل چاپ |