پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی
جمعه 8 اردیبهشت 1391 11:27 AM
5 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) پاييز 1389; 9(3 (پياپي 36)):37-55. |
تاثير کنترل هاي رفتاري بر اثربخشي کارکنان واحد فروش |
قره چه منيژه*,وهابي كاشي حسين |
* دانشكده مديريت و حسابداري، دانشگاه شهيد بهشتي |
در کشور ايران تاكنون به بررسي تاثير كنترل هاي رفتاري بر اثربخشي كاركنان واحد فروش کمتر توجه شده است. نتايج به دست آمده از اين مطالعه اثر مثبت به کارگيري کنترل هاي رفتاري بر اثربخشي کارکنان را از ديد مديران اجرايي فروش نشان داد. بر اساس نتايج اين تحقيق کنترل رفتاري بر عملکرد رفتاري، عملکرد نتيجه اي و اثربخشي کارکنان واحد فروش تاثير مثبت داشته، و در ضمن عملکرد رفتاري و نتيجه اي نيز بر اثربخشي کارکنان واحد فروش تاثير مثبت دارد. همچنين به وسيله استفاده از فن تحليل مسير نوع و ميزان اين اثرات مشخص شد و با توجه به اين نتايج پيشنهادات و راهکارهايي در جهت نوع و ميزان کنترل کارکنان از سوي مديران فروش، به منظور افزايش اثربخشي کارکنان ارائه شد. |
كليد واژه: کنترل رفتاري، کنترل نتيجه اي، عملکرد رفتاري، عملکرد نتيجه اي |
نسخه قابل چاپ |