پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی
جمعه 8 اردیبهشت 1391 11:27 AM
7 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) بهار 1390; 10(5 (پياپي 38)):111-125. |
طراحي شبکه عصبي جهت انتخاب راهبردهاي بازاريابي اينترنتي |
سيدجوادين سيدرضا,اسفيداني محمدرحيم*,اسفيداني حميد |
* دانشکده مديريت، دانشگاه تهران |
با توجه به حضور جدي رقباي خارجي در بازار لوازم خانگي ايران و استفاده آنان از فناوري اطلاعات و ارتباطات در اين بازار، موقعيت رقابتي شرکت هاي داخلي در شرايط نامطلوبي قرار دارد و لازم است با نگاهي علمي و دقيق، راهبرد مناسب رقابت در بازارهاي داخلي طراحي و الگوسازي شود تا بنگاه ها بر اساس آن بتوانند از راهبردهاي مناسبي استفاده کنند. از اينرو، در اين مقاله تلاش شده است با استفاده از روش نظريه برخواسته از داده ها و با بررسي رفتار مصرف کنندگان و توليدکنندگان لوازم خانگي ايران، الگوي رفتار مصرف کنندگان طراحي و انواع راهبردهاي بازاريابي در بازارهاي اينترنتي طراحي و تبيين شود؛ سپس با استفاده از شبکه هاي عصبي، ارتباط بين الگوي رفتار مصرف کنندگان و راهبردهاي بازاريابي مورد بررسي قرار گرفته است. نتايج اين مطالعه نشان مي دهد که مصرف کنندگان در بازار لوازم خانگي ايران داراي سه الگوي رفتاري عقلايي، احساسي و هوشمند هستند و به طبع آن بنگاه ها نيازمند استفاده از راهبردهاي بازاريابي مبادله اي، تعاملي و هوشمند مي باشند. |
كليد واژه: راهبرد بازاريابي اينترنتي، رفتار مصرف کننده، بازار لوازم خانگي، شبکه هاي عصبي |
نسخه قابل چاپ |