پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی
جمعه 8 اردیبهشت 1391 11:23 AM
8 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) بهار 1388; 8(30):141-159. |
تعيين و ارتقا موقعيت استراتژيک پالايشگاه تهران بر مبناي مدل دلتا ورويکرد پويايي هاي سيستم |
اسماعيل پور رضا,ملك اخلاق اسماعيل,قضاوت سميه* |
* دانشكده علوم انساني، دانشگاه گيلان |
تطبيق پذيري با مسايلِ جديد دنياي کسب و کار با دستيابي به موقعيت بالنسبه مناسب تر و بهره مندي از ساختاري ديناميک در تبيينِ گزينه هاي استراتژيک، اساس حضور در محيط پيچيده امروزي است. در اين تحقيق، در مرحله اول مدل دلتا به عنوان يک مدل استراتژيک نوين براي شناخت موقعيت استراتژيک شرکت پالايش نفت تهران مورد استفاده قرار گرفت و سهم اين سازمان از گزينه هاي استراتژيک مدل دلتا مشخص گرديد. در مرحله دوم، با روشن شدن موقعيت استراتژيک سازمان، از روشِ پويايي هاي سيستم براي ارايه مدل شبيه سازي شده و مفهومي روشن تر از اين موقعيت و نحوه تعاملِ سازمان با محيط بيروني استفاده شد و سياست هاي مختلف مديريتي با استفاده از نرم افزار Vensimمورد آزمون قرار گرفت. |
كليد واژه: استراتژي، موقعيت استراتژيک، مدل دلتا، پوياييهاي سيستم |
نسخه قابل چاپ |