پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی
جمعه 8 اردیبهشت 1391 11:23 AM
5 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) بهار 1388; 8(30):87-104. |
ارتباط تغييرات ارزش افزوده بازار با ارزش افزوده اقتصادي و سود حسابداري |
اسدي غلام حسين,نظري مرند حسن* |
* دانشكده مديريت و حسابداري، دانشگاه آزاد قزوين |
با توجه به متون علمي به نظر مي رسد که داده ها و اطلاعات تاريخي توانايي تعيين ارزش يک دارايي را نداشته باشند. اما شواهد نشان مي دهد که در بازار، سرمايه گذاران بر اساس گزارشهاي مالي و اطلاعات مندرج در آن، تصميمات سرمايه گذاري خود را شکل مي دهند. در همين حال، استوارت ادعا مي کند که مدل ارزش افزوده اقتصادي که بر مبناي داده هاي تاريخي محاسبه مي شود ممکن است به درستي ارزش خلق شده در بازار را شناسايي کند، در اين صورت بايد ساير معيارها مانند سود حسابداري را رها کرد. بر اين مبنا، سعي شد تا اين ادعا در بورس اوراق بهادار تهران به محک آزمايش گذاشته شود. نتايج حاصل نشان مي دهد که در بازار اوراق بهادار تهران، ارزش افزوده اقتصادي و سود خالص حسابداري، معيارهايي ضعيف و ناکارآ براي شناسايي ارزش ايجادي در بازار هستند. |
كليد واژه: ارزش افزوده اقتصادي، ارزش افزوده بازار، سود حسابداري |
نسخه قابل چاپ |