پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی
جمعه 8 اردیبهشت 1391 11:21 AM
4 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) تابستان 1388; 8(31):63-79. |
ارزيابي روش هاي سنجش کيفيت خدمات به وسيله شبکه هاي عصبي مصنوعي |
ميرغفوري سيدحبيب اله,طاهري دمنه محسن*,زارع احمدآبادي حبيب |
* دانشکده اقتصاد، مديريت و حسابداري، دانشگاه يزد |
شرکت هاي پيشرو در ارايه خدمات به درستي مي دانند که براي بقا و رشد در محيط به شدت رقابتي امروز ناچارند به طور مداوم به رصد کيفيت خدماتي بپردازند که به مشتريان شان ارايه مي دهند. به درستي اين يک راهبرد براي آن هاست که با بازخورد گرفتن از مشتريان به عنوان مهم ترين عامل در صعود يا سقوط شان از جايگاه رقابتي، به تثبيت و اعتلاي موقعيت شان بپردازند. در اين راستا مدل هاي مبتني بر ادراک و انتظار مشتري از جايگاه ويژه اي در بررسي کيفيت خدمات برخوردارند که به طور گسترده اي در دامنه متفاوتي از شرکت هاي خدماتي از آن ها استفاده مي شود. پژوهش حاضر با به کارگيري شبکه هاي عصبي مصنوعي به عنوان يک ابزار قدرت مند در پردازش اطلاعات غيرخطي، به بررسي مقايسه اي مدل هاي فوق در صنعت هتل داري به عنوان يک صنعت پيشروي خدماتي مي پردازد. نتايج نشان داد که شبکه هاي عصبي مصنوعي با استفاده از داده هاي جمع آوري شده توسط مدل سروکوال وزني نسبت به مدل هاي ديگر، با دقت بيشتري قادر به ارزيابي کيفيت خدمات و پيش بيني رضايت مندي مشتريان است. |
كليد واژه: کيفيت خدمات، مدل تحليل شکاف، شبکه هاي عصبي مصنوعي، صنعت هتلداري، رضايت مندي مشتري |
نسخه قابل چاپ |