پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی
جمعه 8 اردیبهشت 1391 11:16 AM
7 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) زمستان 1388; 9(33):125-142. |
بررسي عوامل موثر در استقرار موفقيت آميز مديريت دانش (مطالعه موردي: سازمان مخابرات استان خوزستان) |
نيسي عبدالحسين*,رنگباري خيني محمود |
* دا نشكده اقتصاد و علوم اجتماعي ، دانشگاه شهيد چمران اهواز |
هدف اين مقاله اندازه گيري ميزان اهميت ادراک شده و استقرار عملي پنج عامل موثر بر استقرار موفق مديريت دانش در سازمان مخابرات است. اين پنج عامل عبارتند از: راهبرد کسب و کار، ساختار سازمان، تيم مديريت دانش، حسابرسي دانش، و نقشه دانش. بدين منظور پرسشنامه اي پيمايشي در سازمان مخابرات اهواز توزيع شد. 40 مدير مياني و عالي به عنوان نمونه با روش نمونه گيري تصادفي ساده انتخاب شدند. داده ها به وسيله شاخص ها و آمار پارامتريک با استفاده از تحليل عاملي و رتبه بندي ميانگين عوامل تجزيه و تحليل شد. يافته ها نشان مي دهد که مديران سازمان مخابرات اهواز بطور متوسط از اهميت عوامل موثر بر استقرار مديريت دانش آگاه هستند، اما با اين وجود، اين عوامل از لحاظ استقرار عملي کمتر مورد توجه قرار گرفته اند. |
كليد واژه: استقرار مديريت دانش، راهبرد کسب و کار، ساختار سازمان، تيم مديريت دانش، حسابرسي دانش، نقشه دانش |
نسخه قابل چاپ |