پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی
جمعه 8 اردیبهشت 1391 11:16 AM
6 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) زمستان 1388; 9(33):105-124. |
بررسي تاثير آموزش رفتار شهروندي سازماني بر افزايش تعهد سازماني |
اله توكلي زينب,عابدي محمدرضا,صالح نيا منيره* |
* دانشكده علوم اداري و اقتصاد، دانشگاه اصفهان |
هدف پژوهش حاضر بررسي اثربخشي آموزش رفتار شهروندي سازماني بر تعهد سازماني بوده است که بين کارمندان سازمان فرهنگي و تفريحي شهرداري اصفهان در سال 1386 صورت گرفته است. در اين پژوهش گروه آزمايش در شش جلسه آموزش رفتار شهروندي سازماني شرکت کردند. ابزار اندازه-گيري شامل دو مقياس، رفتار شهروندي سازماني و تعهد سازماني براي گردآوري داده هاي پژوهش (پيش آزمون و پس آزمون) بوده و با استفاده از تحليل کواريانس مورد تجزيه و تحليل قرار گرفتند. يافته هاي پژوهش نشان داد که آموزش رفتار شهروندي سازماني بر افزايش تعهد سازماني، تعهدعاطفي و تعهد هنجاري موثر بوده اما تاثير معناداري بر افزايش تعهد مداوم ندارد. |
كليد واژه: رفتار شهروندي سازماني، تعهد سازماني، تعهد عاطفي، تعهد هنجاري، تعهد مداوم |
نسخه قابل چاپ |