0

بانک مقالات مدیریت بازرگانی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی
جمعه 8 اردیبهشت 1391  11:16 AM

 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) زمستان 1388; 9(33):67-84.
 
تاثير رويکرد مبادله رهبر- پيرو بر رضايت شغلي کارکنان شعبه هاي تامين اجتماعي تهران
 
رسولي رضا,شهائي بهنام*
 
* دانشگاه پيام نور، مرکز تهران
 
 

يکي از عوامل موثر بر رضايت کارکنان، رابطه آنان با مدير مستقيم شان است. رويکرد مبادله رهبر- پيرو بر رابطه مبادله اي منحصر به فرد ميان مدير و کارمند تاکيد داشته و مخالف قضيه استفاده از يك سبک خاص براي تمامي کارکنان است. رابطه مبادله اي ميان مدير و کارمند مي تواند خوب و باکيفيت و يا ضعيف و کم کيفيت باشد. براين اساس، تحقيق کمي حاضر در ميان 182 کارمند شعب تامين اجتماعي تهران دريافت که رابطه مبادله اي خوب ميان مدير و کارمند، موجب افزايش رضايت دروني، بيروني و عمومي کارکنان مي شود. از طرفي، نتايج نشان داد که رابطه مبادله اي ضعيف صرفا بر رضايت بيروني کارمند تاثير معناداري دارد. لذا حتي با اينکه رابطه مبادله اي مدير و کارمند ضعيف است، ساير عوامل موثر بر نيازهاي بيروني ممکن است به حدي قوي باشند که رابطه مبادله اي ضعيف ميان مدير و کارمند نتواند رضايت شغلي را تحت الشعاع خود قرار دهد.

 
كليد واژه: رهبري، مبادله رهبر- پيرو، رضايتمندي، شعب تامين اجتماعي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها