0

بانک مقالات مدیریت بازرگانی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی
جمعه 8 اردیبهشت 1391  11:16 AM

3 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) زمستان 1388; 9(33):49-66.
 
اثرات هيجان پذيري و شخصيت بر رضايت شغلي مطالعه اي در صنعت نفت ايران
 
رضاييان علي,ناييجي محمدرضا*
 
* دانشکده مديريت و حسابداري، دانشگاه شهيد بهشتي
 
 

در پژوهش حاضر، با استفاده از رويکرد خلق و خوي در مطالعه رضايت شغلي، روابط دروني ميان هيجان پذيري و ابعاد مختلف شخصيت و نقش اين دو سازه بر رضايت شغلي بررسي شده است. داده هاي تحقيق، از 267 نفر از کارکنان و مديران صنعت نفت ايران گرد آوري شده است. براساس نتايج اين مطالعه، رابطه عميق مثبت ميان هيجان پذيري مثبت با رضايت شغلي و ابعاد پنج گانه شخصيت و رابطه اي منفي ميان هيجان پذيري منفي با رضايت شغلي و ابعاد پنج گانه شخصيت مشاهده شد. همچنين استقلال دو بعد مثبت و منفي هيجان پذيري مورد تاييد قرار گرفت. بررسي رابطه ابعاد شخصيت با رضايت شغلي نيز نتايج قابل توجهي را در اين تحقيق به همراه داشت. برخلاف برخي تحقيقات پيشين، در اين مطالعه، آمادگي تجربه کردن نه تنها بيشترين رابطه همبستگي و رگرسيون را با رضايت شغلي نشان داد، بلکه تنها بعد شخصيت بود که از رابطه اي علي با هيجان پذيري مثبت و منفي برخوردار بود.

 
كليد واژه: خلق و خوي، هيجان پذيري، ابعاد پنج گانه شخصيت، رضايت شغلي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها