0

بانک مقالات راهنمایی و مشاوره

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات راهنمایی و مشاوره
پنج شنبه 21 اردیبهشت 1391  2:17 PM

 1 : مطالعات آموزش و يادگيري (علوم اجتماعي و انساني دانشگاه شيراز) پاييز و زمستان 1388; 1(2 (پياپي 2-57)):1-18.
 
اثربخشي مشاوره گروهي به شيوه عقلاني - عاطفي - رفتاري اليس، بر اضطراب امتحان و عزت نفس دانش آموزان دختر پايه سوم مقطع راهنمايي شهر بهبهان
 
استاديان مريم,سوداني منصور,مهرابي زاده هنرمند مهناز
 
 
 

در اين پژوهش، اثربخشي مشاوره گروهي به شيوه عقلاني - عاطفي - رفتاري اليس بر اضطراب امتحان و عزت نفس دانش آموزان دختر پايه سوم مقطع راهنمايي شهر بهبهان، مورد بررسي قرار گرفت. جامعه، آماري اين پژوهش را کليه، دانش آموزان دختر سال سوم مقطع راهنمايي شهر بهبهان در سال تحصيلي 87-1386 و نمونه آن را 48 نفر از اين دانش آموزان که به روش نمونه گيري تصادفي چند مرحله اي انتخاب شده و در دو گروه آزمايشي و گواه گمارده شدند، تشکيل مي دهند. ابزار مورد استفاده در اين پژوهش عبارت است از: پرسشنامه اضطراب امتحان اسدي مقدم و پرسشنامه عزت نفس کوپر اسميت. طرح پژوهش، از نوع طرح پيش آزمون - پس آزمون با گروه گواه است. پس از انتخاب تصادفي گروه هاي آزمايش و گواه، ابتدا بر روي هر دو گروه «پيش آزمون» اجرا گرديد. سپس، مداخله آزمايشي (مشاوره گروهي به شيوه عقلاني - عاطفي - رفتاري اليس) بر روي گروه آزمايشي در12 جلسه اعمال گرديد و پس از اتمام آن، از هر دو گروه پس آزمون به عمل آمد. نتايج چند متغيري داده ها نشان داد که مشاوره گروهي به شيوه عقلاني - عاطفي - رفتاري اليس، باعث کاهش اضطراب امتحان و افزايش عزت نفس دانش آموزان گروه آزمايشي در مقايسه با گروه گواه گرديد.

 
كليد واژه: مشاوره گروهي، شيوه عقلاني – عاطفي – رفتاري اليس، اضطراب امتحان، عزت نفس
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها