0

بانک مقالات راهنمایی و مشاوره

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات راهنمایی و مشاوره
پنج شنبه 21 اردیبهشت 1391  2:17 PM

 7 : مطالعات آموزش و يادگيري (علوم اجتماعي و انساني دانشگاه شيراز) بهار و تابستان 1389; 2(1 (پياپي 2-58)):141-170.
 
بررسي و سنجش ميزان انديشه انتقادي دانشجويان و مدرسان رشته مطالعات اجتماعي مراکز تربيت معلم ايران
 
نوشادي ناصر,خادمي محسن
 
 
 

اين مطالعه با هدف سنجش ميزان مهارت ها و گرايش هاي تفکر انتقادي دانشجويان و مدرسان رشته مطالعات اجتماعي مراکز تربيت معلم ايران صورت گرفت. تعداد 313 نفر دانشجو و 33 نفر مدرس با استفاده از روش نمونه گيري خوشه اي تصادفي به عنوان گروه نمونه، از چهار استان فارس، بوشهر، هرمزگان و اصفهان در سال 1387 انتخاب شدند.
براي انجام اين پژوهش از دو مقياس مهارت هاي تفکر انتقادي (
CCTST) که شامل پنج زير مقياس و گرايش به تفکر انتقادي (CCTDI) که شامل هفت زير مقياس بود، استفاده گرديد. روايي هر دو مقياس به شيوه تحليل عامل انجام شد و پايايي به شيوه آلفاي کرونباخ براي مقياس گرايش به تفکر انتقادي و روش کودور ريچاردسون براي مقياس مهارت ها انجام گرفت.
يافته ها حاکي از ضعف دانشجويان و مدرسان رشته مطالعات اجتماعي مراکز تربيت معلم ايران در نمره کل گرايش ها و مهارت هاي تفکر انتقادي و زير مقياس هاي مربوطه بود. همچنين تفاوت معناداري بين دانشجويان سال اول و دوم، در برخي از زير مقياس هاي تفکر انتقادي به دست آمد. از طرفي، تفاوت معناداري بين جنسيت در گرايش ها و مهارت هاي تفکر انتقادي مشاهده نگرديد.

 
كليد واژه: تفکر انتقادي، مهارت ها و گرايش هاي تفکر انتقادي، مطالعات اجتماعي، تربيت معلم
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها