0

بانک مقالات راهنمایی و مشاوره

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات راهنمایی و مشاوره
پنج شنبه 21 اردیبهشت 1391  2:17 PM

 
رابطه ابعاد جهت گيري هدفي با خلاقيت در دانش آموزان دبيرستاني شاغل به تحصيل در مدارس استعدادهاي درخشان
 
به پژوه احمد,افروز غلامعلي,ساداتي سميه سادات,ملتفت قوام
 
 
 

هدف از پژوهش حاضر بررسي رابطه ابعاد جهت گيري هدفي با خلاقيت در دانش آموزان پايه سوم دبيرستان شاغل به تحصيل در مدارس استعدادهاي درخشان شهر شيراز بود. در اين پژوهش، 203 نفر دانش آموز دبيرستاني (100 دانش آموز دختر و 103 دانش آموز پسر) شركت داشتند. داده هاي پژوهش از طريق پرسشنامه جهت گيري هدفي اليوت و مك گريگور و پرسشنامه خلاقيت عابدي جمع آوري گرديد و سپس با استفاده از روشهاي آماري تحليل رگرسيون چندمتغيره و تحليل واريانس، مورد تحليل قرار گرفت. نتايج نشان داد که رابطه معناداري بين ابعاد جهت گيري هدفي با خلاقيت وجود دارد. بدين ترتيب كه ابعاد جهت گيري هدفي 21 درصد از متغير خلاقيت را پيش بيني مي كند؛ به طوري كه از اين ميان جهت گيري عملكردي- اجتنابي و جهت گيري عملكردي - رويكردي به صورت منفي و جهت گيري تبحري - رويكردي به صورت مثبت سهم معناداري در پيش بيني خلاقيت داشته اند. در حالي که بين جهت گيري تبحري - اجتنابي با خلاقيت، رابطه معناداري وجود نداشت. همچنين يافتههاي به دست آمده نشان داد که دانش آموزان دختر و پسر از نظر ابعاد جهت گيري هدفي و خلاقيت تفاوت معناداري داشتند.

 
كليد واژه: خلاقيت، جهت گيري هدفي، دانش آموزان استعدادهاي درخشان
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها