0

بانک مقالات راهنمایی و مشاوره

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات راهنمایی و مشاوره
دوشنبه 11 اردیبهشت 1391  8:57 AM

 2 : رويكردهاي نوين آموزشي بهار و تابستان 1389; 5(1 (پياپي 11)):31-66.
 
پست مدرن و اصلاحات برنامه درسي
 
بيرمي پور علي*,بختيارنصرآبادي حسن علي,هاشمي اردكاني سيدحسن
 
* دانشگاه اصفهان
 
 

اين مقاله، ضمن نقد و بررسي اصلاحات برنامه درسي در عصر پست مدرنيسم، با طرح ديدگاه هاي فلسفي پست مدرن و ارايه رويکردهاي اصلاح برنامه درسي، ويژگي هاي برنامه هاي درسي منتج از اين ديدگاه را مورد امعان نظر قرار داده است. نتايج به دست آمده حاکي از آن است که هر گونه تغيير در برنامه هاي درسي، از قبيل: اصلاح مديريت اجراي تغيير برنامه هاي درسي، کنترل آن، اجراي برنامه هاي درسي مدرسه محور و يا مشارکتي، با درنظر داشتن تفکر مدرنيستي نمي تواند به تغييرات اساسي و تاثيرگذار منتج گردد. عمده اين اصلاحات، پروژه هايي هستند که با گذر از فضاي مدرنيستي به دنياي پست مدرنيسم، پاسخ گوي نيازهاي واقعي فراگيران نيستند. پست مدرنيسم، با داشتن دو ابزار شالوده شکني و نظريه پردازي خود انعکاسي و بنابراين با به چالش کشاندن چگونگي برنامه درسي مدرنيسم، بر تنوع رشته هاي درسي، توجه به برابري و تفاوت ها، بازتوليد قدرت مسلط بر جامعه و تاثير فناوري هاي نوين در برنامه درسي تاکيد مي کند که پاسخگوي نيازهاي فراگيران در عصر کنوني (پست مدرنيسم) بشمار مي آيند.

 
كليد واژه: پست مدرنيسم، مدرنيسم، اصلاحات برنامه درسي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها