پاسخ به:بانک مقالات راهنمایی و مشاوره
چهارشنبه 6 اردیبهشت 1391 6:10 PM
3 : تازه ها و پژوهشهاي مشاوره بهار و تابستان 1383; 3(10-9):60-82. |
بررسي تاثير جرات آموزي گروهي به شيوه هاي شناختي- رفتاري و رفتاري بر رفتار جراتمندانه دانش آموزان كم جرات پسر دبيرستاني |
جلالي مهدي,احمدي سيداحمد,مولوي حسين |
اين پژوهش به بررسي تاثير جرات آموزي به شيوه شناختي- رفتاري در مقايسه با شيوه رفتاري بر رفتار جراتمندانه دانش آموزان پرداخت. آزمودنيها 27 دانش آموز کم جرات پسر دبيرستاني شهرستان بيرجند بودند که به وسيله آزمونهاي مقياس ترس از ارزيابي منفي و پرسشنامه جرات ورزي (درجه ناراحتي، نرخ بروز رفتار) مورد ارزيابي قرار گرفته و به طور تصادفي در دو گروه آزمايشي و يک گروه کنترل جايگزين شدند. و تعداد 6 جلسه دو ساعته جرأت آموزي گروهي به شيوه رفتاري براي گروه آزمايش يک و تعداد 6 جلسه جرأت آموزي گروهي به شيوه شناختي- رفتاري براي گروه آزمايش 2 برگزار شد. بلافاصله پس از درمان و يک ماه پس از آن ارزيابي هاي مرحله دوم و مرحله سوم با استفاده از همان آزمونها انجام شد. و سرانجام با استفاده از تحليل مانوا و آزمون پيگيري LSD با استفاده از نرم افزار کامپيوتريSPSS نتايج تحليل شد. |
كليد واژه: |
نسخه قابل چاپ |