پاسخ به:بانک مقالات راهنمایی و مشاوره
چهارشنبه 6 اردیبهشت 1391 6:07 PM
4 : تازه ها و پژوهشهاي مشاوره بهار 1384; 4(13):81-98. |
سنجش سودمندي روش روان نمايشگري در بهبود مهارت هاي رفع تعارض مادران با دختران دانش آموز سال اول دبيرستان هاي منطقه 2 تهران |
زابلي پريسا,ثنايي ذاكر باقر,حميدي منصورعلي |
هدف از اين پژوهش بهبود روابط دختران سال اول دبيرستان هاي ناحيه دو تهران،با مادران از طريق به كارگيري روش روان نمايشگري است. دراين تحقيق دو دبيرستان به طور تصادفي به عنوان نماينده اي از دبيرستان هاي ناحيه دو آموزش و پرورش شهر تهران انتخاب شدند. از بين دانش آموزان سال اول جمعا 100نفر (50 نفر مدرسه اول،50 نفر مدرسه دوم) گزينش شدند. اين پژوهش از نوع نيمه آزمايشي پيش آزمون و پس آزمون بوده كه طي آن بعد از به كارگيري ابزار تعارض بر روي نمونه پژوهشي و آن هايي كه نمره تعارضشان بر اساس آزمون، بيشتر از معيار بود انتخاب و از بين آنها 16 نفر به طور تصادفي به 2 گروه آزمايش و گواه تقسيم شدند (8 نفر گروه آزمايش و 8 نفر گروه گواه). براي هر گروه پيش آزمون و پس آزمون اجراشد با اين تفاوت كه اعضاي گروه آزمايش در جلسات روان نمايشگري به مدت 8 جلسه شركت كردند. |
كليد واژه: |
نسخه قابل چاپ |