پاسخ به:بانک مقالات راهنمایی و مشاوره
چهارشنبه 6 اردیبهشت 1391 5:59 PM
2 : تازه ها و پژوهشهاي مشاوره زمستان 1385; 5(20):23-38. |
بررسي اثر بخشي آموزش مهارت هاي حل مساله بر تعارضات والد - فرزند در دانش آموزان پسر مقطع متوسطه شهر تهران |
مرادي اميد,ثنايي ذاكر باقر |
هدف از اين پژوهش بهبود روابط دانش آموزان پسر مقطع متوسطه شهر تهران با والدين شان از طريق به كارگيري روش حل مساله مي باشد. در اين پژوهش از طريق نمونه گيري تصادفي خوشه اي، منطقه 15 انتخاب و از بين مدارس متوسطه پسرانه اين منطقه 3 دبيرستان و از هر دبيرستان هم 40 نفر انتخاب شدند و پرسشنامه تعارض با والدين را پاسخ دادند و 30 نفر از كساني را كه بيشترين تعارض را با والدين شان داشتند، انتخاب و با استفاده از جايگزيني تصادفي در دو گروه 15 نفري، آزمايش و كنترل قرار داده شدند. به گروه آزمايش در طي 10 جلسه كه مدت هر جلسه يك ساعت و نيم بود، آموزش مهارت هاي حل مساله داده شد. ابزار پژوهش، مقياس تاكتيك هاي تعارض (CT) بود. |
كليد واژه: |
نسخه قابل چاپ |