0

بانک مقالات علوم ارتباطات اجتماعي

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات علوم ارتباطات اجتماعي
جمعه 22 اردیبهشت 1391  9:37 PM

6 : مطالعات فرهنگي و ارتباطات پاييز 1385; 2(6):135-153.
 
تحليل محتواي پيامهاي بازرگاني تلويزيوني با تاکيد بر طبقه اجتماعي و سبک زندگي
 
ميرزايي حسين,اميني سعيده
 
 
 

پيامهاي بازرگاني از جمله بخشهاي مهم در رسانه ها - ديداري، شنيداري و مکتوب است که کارکردهاي چندگانه اي را ايفا مي کند؛ اين پيامها از يک سو به معرفي محصولات و کالاهاي مورد نياز پرداخته و از سوي ديگر جنبه گسترش مصرف و مصرف گرايي را با خود به همراه دارد. تصوير و بازنمايي صورت گرفته در پيامهاي بازرگاني از جمله موضوعات مورد توجه در مطالعات رسانه اي است و نحوه انعکاس طبقات اجتماعي و سبک زندگي در پيامهاي بازرگاني از جايگاه ويژه اي برخوردار است.
اين پژوهش با استفاده از روش تحليل محتوا صورت گرفته است. جامعه آماري تحقيق، پيامهاي بازرگاني پخش شده قبل و ميان پربيننده ترين برنامه ها و سريالهاي تلويزيوني در شش ماه اول 1384، و نمونه گيري انجام شده احتمالي از نوع طبقه بندي با حجم نمونه 110 پيام بوده است.

 
كليد واژه: پيامهاي بازرگاني، تبليغات، طبقه اجتماعي، مصرف گرايي، سبک زندگي، نقشهاي منزلتي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها