پاسخ به:بانک مقالات علوم ارتباطات اجتماعي
جمعه 22 اردیبهشت 1391 9:37 PM
6 : مطالعات فرهنگي و ارتباطات پاييز 1385; 2(6):135-153. |
تحليل محتواي پيامهاي بازرگاني تلويزيوني با تاکيد بر طبقه اجتماعي و سبک زندگي |
ميرزايي حسين,اميني سعيده |
پيامهاي بازرگاني از جمله بخشهاي مهم در رسانه ها - ديداري، شنيداري و مکتوب است که کارکردهاي چندگانه اي را ايفا مي کند؛ اين پيامها از يک سو به معرفي محصولات و کالاهاي مورد نياز پرداخته و از سوي ديگر جنبه گسترش مصرف و مصرف گرايي را با خود به همراه دارد. تصوير و بازنمايي صورت گرفته در پيامهاي بازرگاني از جمله موضوعات مورد توجه در مطالعات رسانه اي است و نحوه انعکاس طبقات اجتماعي و سبک زندگي در پيامهاي بازرگاني از جايگاه ويژه اي برخوردار است. |
كليد واژه: پيامهاي بازرگاني، تبليغات، طبقه اجتماعي، مصرف گرايي، سبک زندگي، نقشهاي منزلتي |
نسخه قابل چاپ |