0

بانک مقالات علوم ارتباطات اجتماعي

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات علوم ارتباطات اجتماعي
جمعه 22 اردیبهشت 1391  9:34 PM

 2 : مطالعات فرهنگي و ارتباطات بهار 1386; 3(8):17-39.
 
عنوان: استراتژي توسعه کارآفريني در بخش فرهنگ (مطالعه صنعت بازيهاي رايانه اي)
 
احمدپوردارياني محمود,علايي سوسن
 
 
 

در عصر حاضر از کارآفريني به عنوان نيروي محرکه رشد و توسعه اقتصادي و مهم ترين عامل ايجاد اشتغال تعبير مي شود. بدين لحاظ اکثر دولتها کارآفريني را به عنوان يک استراتژي توسعه ملي پذيرفته و اقدامات بسياري براي توسعه آن انجام داده اند. چندي است در کشور ما نيز حمايت از کارآفريني محور سياستهاي دولت قرار گرفته و در قوانين توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي به آن توجه ويژه اي مبذول شده است.
در اين پژوهش با توجه به ظرفيت بخش فرهنگ در کارآفريني و اشتغال زايي و همچنين اهميت توليد و مصرف کالاهاي فرهنگي تلاش گرديده است تا ضمن شناسايي عوامل مهم تاثيرگذار بر توسعه کسب و کار در اين بخش و تعيين و پيشنهاد استراتژي توسعه کارآفريني در صنعت بازيهاي رايانه اي به عنوان يکي از مهم ترين و پر رونق ترين صنايع فرهنگي، زمينه توليد محصولات متناسب با فرهنگ بومي در کشور فراهم گردد.
بدين منظور با مطالعه برنامه هاي حمايتي ده کشور برتر اين صنعت در جهان، سياستهاي حمايت از توسعه کارآفريني در کشورهاي مختلف و همچنين نظرات کارشناسان داخلي، 35 شاخص به عنوان مهم ترين عوامل تاثيرگذار بر موضوع پژوهش انتخاب و در تعيين متغيرهاي پژوهش و ارزيابي وضعيت موجود و مطلوب مورد استفاده قرار گرفته است. اين ارزيابي با استفاده از پرسشنامه و نظرخواهي از 57 تن از توليد کنندگان و سياست گذاران صنعت بازيهاي رايانه اي کشور به عمل آمده و نتايج آن پس از تجزيه و تحليل با روشهاي آماري تحليل مسير و آزمون فريدمن در تعيين استراتژيهاي پيشنهادي به کار گرفته شده است.

 
كليد واژه: استراتژي، کارآفريني، ايجاد اشتغال، بخش فرهنگ، صنعت بازيهاي رايانه اي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها