0

بانک مقالات علوم ارتباطات اجتماعي

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات علوم ارتباطات اجتماعي
سه شنبه 5 اردیبهشت 1391  4:39 PM

 4 : پژوهشهاي ارتباطي (پژوهش و سنجش) بهار 1389; 17(1 (پياپي 61)):93-117.
 
رابطه تماشاي آگهي هاي تبليغاتي تلويزيون با الگوي مصرف در کودکان و نوجوانان تهراني
 
اسمي رضا*,سعدي پور اسماعيل,اسدزاده حسن
 
* مرکز تحقيقات صداوسيما
 
 

پژوهش حاضر به بررسي رابطه تماشاي آگهي هاي تبليغاتي تلويزيون با الگوي مصرف در کودکان و نوجوانان شهر تهران پرداخته است. گروه نمونه اين پژوهش که با روش پيمايشي انجام شده است، 734 نفر از كودكان و نوجوانان (369 پسر و 365 دختر) 7 تا 14 سال تهراني و والدينشان بوده اند که به روش نمونه گيري تصادفي خوشه اي چند مرحله اي انتخاب شدند. براي جمع آوري داده ها، از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. داده هاي پژوهش با استفاده از روش هاي آماري آزمون همبستگي پيرسون، تحليل واريانس يک طرفه و آزمون تعقيبي توکي مورد پردازش قرار گرفت. نتايج اين پژوهش نشان داد، بين ميزان تماشاي آگهي هاي بازرگاني تلويزيون و ميزان استفاده از «مواد خوراکي»، «لوازم و وسايل» و «مکان هاي خدماتي و تفريحي»، رابطه مثبت وجود دارد. همچنين، با افزايش ميزان تماشاي آگهي هاي آموزشي تلويزيون، ميزان رفتار «صرفه جويي و رعايت مسايل ايمني و مقررات راهنمايي و رانندگي» افزايش يافته است.

 
كليد واژه: آگهي آموزشي، آگهي بازرگاني، الگوي مصرف، تلويزيون، كودكان و نوجوانان
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها