پاسخ به:بانک مقالات علوم ارتباطات اجتماعي
سه شنبه 5 اردیبهشت 1391 4:34 PM
5 : پژوهشهاي ارتباطي (پژوهش و سنجش) پاييز 1387; 15(55):99-111. |
نقد و بررسي نظريه هاي موجود درباره نقش رسانه ها در مديريت بحران با تاکيد بر نظريه آلوين تافلر |
منصورنژاد محمد* |
در مقاله حاضر پس از بررسي دقيق نظريه تافلر در زمينه مديريت بحران و رسانه به روش استقرايي، مطالبي استخراج و با توجه به ارکان اساسي نظريه ها (توصيف، تبيين و تجويز)، سامان داده شده است. از نکات بديع نظريه تافلر مي توان به رسانه هاي سنتي، مدرن و پسامدرن، توجه به گستره تاريخ و تمدن بشري و همچنين بحران زايي گفتمان موج سومي رايانه مدار در ابعاد مختلف (ملي، فراملي و فروملي) و در موضوع هاي گوناگون، اشاره کرد. |
كليد واژه: بحران، رسانه، نظريه تافلر، مديريت بحران |
نسخه قابل چاپ |