0

بانک مقالات علوم ارتباطات اجتماعي

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات علوم ارتباطات اجتماعي
سه شنبه 5 اردیبهشت 1391  4:34 PM

 2 : پژوهشهاي ارتباطي (پژوهش و سنجش) پاييز 1387; 15(55):31-53.
 
مديريت رسانه اي بحران
 
افتخاري اصغر*
 
* دانشگاه امام صادق (ع)
 
 

پيچيده شدن جوامع انساني آثار متعددي در پي داشته است که از آن جمله مي توان به افزايش احتمال وقوع بحران هاي مختلف اشاره کرد. همين امر موجب شده است پرسش از الگوي مطلوب مديريت بحران به دغدغه اي جدي براي تمام نظام هاي سياسي تبديل شود. بر اين اساس، پژوهش در باب نقش عوامل مختلف در بحران، موضوعيت مي يابد و به طور مسلم «رسانه» يکي از مهم ترين اين عوامل است.
در اين مقاله، نويسنده با عطف توجه به ماهيت رسانه هاي نوين که امکان انحصار آنها را در شان ابزاري متعارف منتفي مي سازد، به بررسي جايگاه «رسانه» در مقام مديريت بحران پرداخته است. براي اين منظور، نظريه اي سه وجهي و جامع مبتني بر «رسانه ـ بحران ـ سرمايه اجتماعي» طراحي و عرضه و بر مبناي آن الگويي عملياتي طراحي شده است که سير تکوين، تحول و فعاليت بحران را شامل مي شود. در پايان نيز شش گزاره راهبردي که بايسته هاي فعاليت رسانه اي را در مقام مديريت بحران ها دربر مي گيرد، ارايه شده است
.

 
كليد واژه: افکار عمومي، بحران، رسانه، مديريت رسانه اي، نظام سياسي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها