پاسخ به:بانک مقالات علوم ارتباطات اجتماعي
سه شنبه 5 اردیبهشت 1391 4:31 PM
4 : پژوهشهاي ارتباطي (پژوهش و سنجش) زمستان 1387; 15(56):69-93. |
رسانه و بحران در عصر فراواقعيت (با تاکيد بر بحران هويت) |
تاجيك محمدرضا* |
* دانشگاه شهيد بهشتي |
رسانه ها مي توانند با بهره جستن از نمادها و واژه ها، به پديده ها و حوادث و رفتارها و کردارها، محتوا و معناي خاص خود را اعطا کنند و از رهگذر انتقال اين معني و محتوا، بر فرد مصرف کننده تاثيري ژرف بگذارند و او را از گزند بحران هاي هويتي، فرهنگي، معرفتي، ارزشي، سياسي و اجتماعي برهانند يا در معرض و مسير چنين بحراني هايي قرار دهند. به بيان ديگر، رسانه ها مي توانند بازي بالقوه پايان ناپذيري از نشانه ها را پايه گذاري کنند که نظم جامعه و احساس آرامش و ثبات رواني، شخصيتي و هويتي افراد را تقويت يا تضعيف کند. |
كليد واژه: انگاره سازي، بحران، بحران هويت، جهان وانموده، رسانه |
نسخه قابل چاپ |