0

بانک مقالات علوم ارتباطات اجتماعي

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات علوم ارتباطات اجتماعي
سه شنبه 5 اردیبهشت 1391  4:31 PM

 1 : پژوهشهاي ارتباطي (پژوهش و سنجش) زمستان 1387; 15(56):7-27.
 
نقد و بررسي نظريه هاي مطرح درباره نقش رسانه ها در مديريت بحران
 
آقايي سيدداوود*
 
* دانشگاه تهران
 
 

مقاله حاضر با هدف ارزيابي نقش رسانه ها (مکتوب، ديداري، شنيداري و الکترونيکي) از بعد نظري در مديريت بحران ها تدوين شده است و درصدد پاسخ به اين پرسش است که به لحاظ نظري، رسانه ها در مساله مديريت بحران از چه جايگاهي برخوردارند و نظريه هاي مطرح چگونه نقش رسانه ها در اين زمينه را تبيين مي کنند؟ امروزه يکي از مولفه هاي اساسي در مديريت بحران، کار با رسانه هاست، همچنان که تلاش براي فهم تعامل بين اين دو سيستم نيز از وظايف خطير دانش پژوهان به شمار مي رود. در اين مقاله به بررسي اين نکته ها پرداخته شده است: الف) رسانه ها نقش اساسي را در شکل دهي به افکار عمومي ايفا مي کنند. ب) اين نقش از رويکرد هاي نظري مختلف قابل تبيين است. ج) رسانه قادر به توليد، نشر و جهت دهي به افکار است. از اين رو، مي توان از آن به عنوان ابزاري براي مديريت بحران استفاده کرد.

 
كليد واژه: بحران، رئاليسم، رسانه، مارکسيسم، مديريت بحران، موج
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها