پاسخ به:بانک مقالات علوم ارتباطات اجتماعي
سه شنبه 5 اردیبهشت 1391 4:27 PM
4 : پژوهشهاي ارتباطي (پژوهش و سنجش) پاييز 1389; 17(3 (پياپي 63)):91-114. |
«توجه»، حکمراني جديد در اقتصاد رسانه |
فرهنگي علي اكبر,قراگوزلو عليرضا,صلواتيان سياوش* |
* دانشگاه آزاد، واحد علوم تحقيقات |
در اقتصاد آنچه تعيين کننده ارزش هر کالايي است، ميزان کميابي آن است. افزايش تصاعدي شمار رسانه ها و بمباران اطلاعاتي مخاطبان از سوي آنها باعث شده است که عنصر کمياب در حوزه اقتصاد رسانه، به جاي اطلاعات، توجه مخاطبان به رسانه ها و اطلاعات ارسالي از سوي آنها باشد. کميابي توجه، سبب پديد آمدن نظريه جديدي درباره ماهيت اقتصاد به نام «اقتصاد توجه» شده است. بر اين اساس، هدف مقاله حاضر، معرفي نظريه «اقتصاد توجه» و بررسي نقش آن در اقتصاد رسانه هاست. |
كليد واژه: اقتصاد رسانه، اقتصاد توجه، اندازه گيري توجه، توجه، مديريت توجه |
نسخه قابل چاپ |