0

بانک مقالات علوم ارتباطات اجتماعي

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات علوم ارتباطات اجتماعي
سه شنبه 5 اردیبهشت 1391  4:19 PM

 3 : پژوهشهاي ارتباطي (پژوهش و سنجش) پاييز 1388; 16(3 (پياپي 59)):65-96.
 
ظهور راديو ديجيتال در ايران؛ فرصت ها و تهديدها
 
حسيني محمد*,عقيلي سيدوحيد,مهدي زاده سيدمحمد
 
* دانشکده خبر
 
 

هر چند دنياي ديجيتال دريچه هاي تازه و بكري را براي مخاطبان گشوده است كه رسانه ها از طريق آنها مي توانند بر گستره مخاطبانشان بيفزايند، اما پديده جهاني ديجيتالي شدن رسانه ها، با ورود به هر كشور، به اقتضاي شرايط تاريخي، اقتصادي، سياسي، اجتماعي، علمي و فرهنگي جامعه، تجربه اي جديد و منحصربه فرد به شمار مي رود.
در اين تحقيق با استفاده از روش کيو، ديدگاه هاي كارشناسان، مديران و صاحبنظران حوزه راديو، در داخل و خارج از كشور مورد بررسي قرار گرفته است و متغيرهاي مربوط به ديجيتالي شدن، در سه بخش توليد، ارسال و دريافت، به عنوان «متغيرهاي وابسته» و كليه عوامل تسهيل كننده يا ممانعت کننده از رسيدن به هدف (شامل دو بخش درون و برون سازماني) به عنوان «متغيرهاي مستقل» در نظر گرفته شده اند
.
بر اساس نتايج به دست آمده، مهم ترين مشكل در خصوص تغيير سيستم راديو از آنالوگ به ديجيتال، مجاب كردن شنوندگان براي خريد دستگاه گيرنده راديو ديجيتال است. اما در كنار اين مشكل، به دليل آنكه راديوهاي امروز، راهي جز طي مسير ديجيتالي شدن ندارند، مهم ترين نكته قابل توجه براي مديران رسانه، برنامه ريزي در جهت تغيير محتواي لازم است كه در اين خصوص برخلاف مسايل فني، مطالعات چنداني انجام نشده است
.

 
كليد واژه: راديو ديجيتال، شبكه راديويي، مديريت رسانه، نظام آنالوگ، نظام ديجيتال
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها