پاسخ به:بانک مقالات علوم ارتباطات اجتماعي
سه شنبه 5 اردیبهشت 1391 4:17 PM
7 : پژوهشهاي ارتباطي (پژوهش و سنجش) زمستان 1388; 16(4 (پياپي 60)):177-199. |
تاثير فناوري هاي نوين رسانه اي بر «قطب خبري» شدن تلويزيون در جامعه (با تاکيد بر سند افق رسانه) |
نعمتي اناركي داود* |
* دانشكده صدا و سيما |
سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي، به عنوان مهم ترين سازمان رسانه اي کشور، در سال 1383 با تصويب سند افق رسانه، راهبرد هاي خود را براي يک دوره ده ساله تدوين کرد. در اين سند حوزه هاي مختلف از جمله «خبر» و «فني» مورد توجه قرار گرفته اند و تاکيد شده است با بهره گيري از فناوري هاي نوين رسانه اي، الگوي توليد و پخش خبر تغيير يابد. در اين مقاله راهبرد هاي سند در حوزه خبر، مورد بررسي و مطالعه قرار گرفته است. هدف اصلي تحقيق شناخت عوامل موثر بر کسب موفقيت تلويزيون (سيماي جمهوري اسلامي) به عنوان قطب خبر رساني در کشور بوده است. |
كليد واژه: سند افق رسانه، قطب خبري، فناوري هاي نوين |
نسخه قابل چاپ |