پاسخ به:بانک مقالات رشته کتابداری
شنبه 16 اردیبهشت 1391 10:04 PM
9 : كتابداري و اطلاع رساني تابستان 1385; 9(2 (مسلسل 34)):195-214. |
استفاده از اينترانت به عنوان ابزاري براي مديريت دانش در کتابخانه هاي دانشگاهي |
سنيمان ريتا,مفيدي هاميلتون |
اينترانت، به عنوان يکي از موثرترين ابزارهاي نوين مديريت دانش ظهور کرده است. مقاله حاضر، ميزان استفاده 3 کتابخانه دانشگاهي آفريقاي جنوبي از اينترانت را به عنوان ابزاري براي مديريت دانش گزارش مي دهد. اين کتابخانه ها با روش نمونه گيري هدفمند، انتخاب شده و بر اساس يافته هاي متون پژوهشي، به طور مختصر، مديريت دانش و اينترانت تعريف مي شوند. مزاياي اينترانت به عنوان ابزاري براي مديريت دانش و محتواي آن مورد بحث قرار مي گيرد. عقايد اين 3 کتابخانه درباره مديريت دانش و استفاده از اينترانت با يافته هاي متون، مقايسه مي شود. از شواهد چنين بر مي آيد که اهميت مديريت دانش و ارزش اينترانت به عنوان ابزاري براي مديريت دانش بر اين کتابخانه هاي دانشگاهي پوشيده نيست. در عين حال، از اينترانت به عنوان ابزاري براي مديريت دانش آنطور که بايد، استفاده نشده است. |
كليد واژه: |
نسخه قابل چاپ |