0

بانک مقالات رشته کتابداری

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته کتابداری
شنبه 16 اردیبهشت 1391  7:02 PM

 11 : كتابداري و اطلاع رساني تابستان 1386; 10(2 (مسلسل 38)):233-240.
 
انجمن مرجع و خدمات به کاربران، رهنمودهايي براي خدمات اطلاع رساني
 
افيوني مهين دخت*
 
* کتابخانه مرکزي، دانشگاه صنعتي اصفهان
 
 

در اين راهنما خدمات اطلاع رساني کتابخانه ها با عناوين خدمات، منابع، دسترسي، نيروي انساني، ارزيابي و اصول اخلاق مورد توجه قرار گرفته است. اين خدمات در پيوند با وظيفه اصلي کتابخانه ها که عبارت است از برآورده ساختن نيازهاي آموزشي، تفريحي، شخصي و اقتصادي کليه افراد جامعه تبيين شده است. تاکيد شده است که خدمات اطلاع رساني نه تنها بايد نيازهاي کاربر را برآورده سازد، بلکه آن نيازها را بايد پيشي بيني کند تا از اين طريق منابع مناسب را گردآوري و در دسترس قرار دهد. خدمات بايد بر اساس رفتارها و عادات جستجوي اطلاعات، نيازهاي اطلاعاتي و خدمات مورد انتظار افراد آن جامعه طراحي شوند. در اين متن 31 رهنمود ارايه شده است که بيشترين آن به خدمات مربوط است.

 
كليد واژه: 
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها