پاسخ به:بانک مقالات رشته کتابداری
شنبه 16 اردیبهشت 1391 7:01 PM
7 : كتابداري و اطلاع رساني بهار 1386; 10(1 (مسلسل 37)):125-142. |
ميزان رضايت استفاده کنندگان از کتابخانه مرکزي دانشگاه علوم پزشکي ايران در رابطه با منابع موجود و خدمات ارايه شده سال 1383 |
رييسي پوران,ابراهيمي عزت |
به منظور ارزيابي ميزان رضايت استفاده کنندگان از منابع موجود و خدمات ارايه شده در کتابخانه مرکزي دانشگاه علوم پزشکي ايران، در يک مطالعه توصيفي – پيمايشي 400 پرسشنامه توسط پژوهشگر، بين استادان و دانشجويان مقاطع کارشناسي ارشد و دکتري مراجعه کننده به کتابخانه مرکزي توزيع گرديد. اين مطالعه در شهريور و مهرماه 1383 انجام پذيرفت. ابزار گردآوري اطلاعات پرسشنامه بود. يافته هاي پژوهش نشان داد منابع موجود در کتابخانه مرکزي جوابگوي نيازهاي اطلاعاتي مراجعان نيست و به روز نبودن اين منابع بيش از تعداد آنها موجب نارضايتي افراد مورد پژوهش مي باشد. ضمنا از منابع موجود نيز به دليل ناتواني برخي از اعضاي هيات علمي و دانشجويان در انجام جستجوهاي رايانه اي و يا دسترسي به منابع الکترونيک و احتمالا دريافت نکردن کمک کافي، استفاده بهينه نمي شود. لذا به منظور ارتقاي بهره وري در کتابخانه مرکزي و جلب رضايت مراجعه کنندگان، توصيه مي شود ضمن اصلاح فرايندهاي کاري، دوره هاي کوتاه مدت آموزشي براي اعضاي هيات علمي و دانشجويان و در زمينه آشنايي با منابع و امکانات موجود در کتابخانه و چگونگي جستجوهاي رايانه اي برگزار گردد. همچنين، آموزش کتابداران و دستياران آنها در کمک رساني موثرتر به استادان و دانشجويان در زمينه جستجوهاي رايانه اي توصيه مي گردد. |
كليد واژه: |
نسخه قابل چاپ |