پاسخ به:بانک مقالات رشته کتابداری
شنبه 16 اردیبهشت 1391 7:01 PM
4 : كتابداري و اطلاع رساني بهار 1386; 10(1 (مسلسل 37)):62-79. |
ارزيابي سطح کيفيت خدمات کتابخانه هاي آموزشي با رويکرد LibQual (مورد: کتابخانه هاي دانشگاه يزد) |
ميرغفوري سيدحبيب اله,مكي فاطمه |
اندازه گيري کيفيت خدمات در کتابخانه هاي آموزشي اهميت ويژه اي دارد، زيرا داشتن کتابخانه هايي با کيفيت بالا مي تواند فرايند توسعه پايدار را در کشورها تسهيل نمايد. «لايب کوآل» به عنوان يک تکنيک نوين و کاربردي است که در راستاي سنجش و بهبود کيفيت خدمات کتابخانه از طريق تعيين ميزان شکاف ميان انتظارها و ادراک هاي استفاده کنندگان مورد استفاده قرار مي گيرد. در اين مقاله، با استفاده از اين تکنيک ، کيفيت خدمات کتابخانه هاي دانشگاه يزدـ شامل کتابخانه مرکزي و کتابخانه هاي مجتمع هاي آموزشي ـ در ابعاد مختلف کيفي مورد سنجش قرار گرفته است. نتايج حاصل از تحليل اطلاعات حاصل بيانگر اين است که سطح کيفي خدمات اين کتابخانه ها در حد مطلوب استفاده کنندگان نيست و ميان انتظارها و ادراک هاي استفاده کنندگان، شکاف وجود دارد و اين شکاف در ابعاد دسترسي به اطلاعات و کنترل شخصي، عميق تر است. در پايان، پيشنهادهايي جهت بهبود کيفيت خدمات و کاهش شکاف در هر کدام از ابعاد ارايه شده است. |
كليد واژه: |
نسخه قابل چاپ |