پاسخ به:بانک مقالات رشته کتابداری
شنبه 16 اردیبهشت 1391 6:48 PM
11 : كتابداري و اطلاع رساني زمستان 1387; 11(4 (مسلسل 44)):255-274. |
مقايسه سنجش كيفيت خدمات كتابخانه هاي دانشگاه فردوسي از ديدگاه كاربران و كتابداران با استفاده از ابزار لايب كوآل |
بابا غيبي نجمه,فتاحي سيدرحمت اله |
پژوهش حاضر با هدف مقايسه دانشجويان مقطع كارشناسي ارشد و كتابداران دانشگاه فردوسي درباره كيفيت خدمات كتابخانه هاي اين دانشگاه و با استفاده از ابزار لايب كوآل انجام گرفته است. در اين پژوهش كيفيت خدمات كتابخانه ها در دو سطح «موجود» و «مورد انتظار»، بررسي شد. جامعه آماري اين پژوهش دانشجويان كارشناسي ارشد و كتابداران دانشكده هاي مهندسي، ادبيات، علوم پايه و كشاورزي دانشگاه فردوسي مشهد مي باشند. بر اين اساس، 231 نفر از دانشجويان كارشناسي ارشد و كليه كتابداران دانشكده هاي مورد بررسي كه 31 نفر بودند، حجم نمونه را تشكيل دادند. يافته ها نشان داد، بين دو گروه مورد بررسي در مورد كيفيت خدمات موجود كتابخانه ها تفاوت معناداري وجود دارد. در كليه موارد، بين انتظارهاي دانشجويان كارشناسي ارشد و خدمات ارايه شده از سوي كتابخانه هاي مذكور تفاوت معناداري وجود دارد؛ بين كيفيت خدمات موجود از ديدگاه كتابداران و خدمات مورد انتظار دانشجويان كارشناسي ارشد و كتابداران، از نظر اهميت تاثيرگذاري هر يك از ابعاد لايب كوآل بر كيفيت خدمات كتابخانه ها، تفاوت وجود دارد، ولي بين ديدگاه دانشجويان كارشناسي ارشد حوزه هاي چهارگانه آموزشي تفاوتي وجود ندارد. |
كليد واژه: كيفيت خدمات، ابزار لايب كوآل، كتابخانه هاي دانشگاه فردوسي مشهد، ارزيابي خدمات |
نسخه قابل چاپ |