پاسخ به:بانک مقالات رشته کتابداری
شنبه 16 اردیبهشت 1391 6:47 PM
7 : كتابداري و اطلاع رساني زمستان 1387; 11(4 (مسلسل 44)):155-188. |
ارزشيابي تحصيلي، نظام نوين آموزش ابتدايي در ايران و جايگاه كتابخانه هاي مدارس در آن: گزارشي از يك پژوهش |
ميرحسيني ناهيد,پريرخ مهري |
در جامعه هاي دانش محور كنوني، نياز افراد براي همگامي با تحولات سريع، تسلط فناوري در تمام امور، دسترسي و استفاده از اطلاعات افزايش يافته است. كسب يادگيري مادام العمر كه از چالشهاي اصلي در توانمند سازي افراد در دسترسي به اطلاعات است، مورد توجه نظام آموزشي در كشورهاي مختلف قرار گرفته است. يكي از هدفهاي عمده اين تغييرات، آموزش مهارتهاي يادگيري مادام العمر به فراگيران است. يكي از هدفهاي طرح ارزشيابي تحصيلي در ايران نيز، به عنوان تحولي در نظام آموزشي ابتدايي، «آموختن چگونه آموختن» و تقويت مهارتهاي «يادگيري مادام العمر» در دانش آموزان است. مساله اصلي پژوهش، آگاهي از اين واقعيت است كه آيا طرح توانمندي تحقق هدف نظام آموزشي يعني پرورش مهارتهاي يادگيري مادام العمر را دارد و آيا براي كتابخانه مدرسه كه زير ساخت لازم براي چنين آموزشي را فراهم مي كند، جايگاهي در طرح در نظر گرفته شده است؟ |
كليد واژه: ارزشيابي توصيفي، كتابخانه هاي مدارس، يادگيري مادام العمر، تحولات آموزشي |
نسخه قابل چاپ |