پاسخ به:بانک مقالات رشته کتابداری
شنبه 16 اردیبهشت 1391 6:45 PM
13 : كتابداري و اطلاع رساني بهار 1387; 11(1 (مسلسل 41)):279-308. |
قيمت گذاري منابع و خدمات اطلاعاتي |
حيدري غلام* |
* دانشگاه شهيد چمران اهواز |
«قيمت گذاري» از مفاهيم پايه در علم اقتصاد و بخصوص بازاريابي است. آگاهي از اصول، روشها، هدفها، چالشها و راهکارهاي آن بويژه به منظور استفاده از اين مفاهيم در ارايه خدمات اطلاع رساني و دسترسي به اطلاعات، براي متخصصان کتابداري و اطلاع رساني، اهميت اساسي دارد. از آنجا که مفهوم قيمت گذاري در حوزه کتابداري و اطلاع رساني کمتر مورد توجه قرار گرفته است، اين مقاله زواياي مفهوم قيمت گذاري را با توجه به منابع و خدمات اطلاع رساني، بررسي نموده است. ضرورت توجه بيشتر به حوزه اقتصاد اطلاعات و بويژه اصول قيمت گذاري منابع و خدمات اطلاعاتي، هدفهاي قيمت گذاري، تفاوتها و تشابهات قيمت گذاري منابع و خدمات اطلاعاتي با ديگر کالاها و خدمات اقتصادي، برآورد هزينه، و راهکارهاي قيمت گذاري منابع و خدمات اطلاعاتي به منظور ارايه خدمات کارآمد، از ديگر مواردي است که در اين مقاله مورد توجه قرار گرفته است. |
كليد واژه: قيمت گذاري، منابع اطلاعاتي، خدمات اطلاعاتي، اقتصاد اطلاعات |
نسخه قابل چاپ |