پاسخ به:بانک مقالات رشته کتابداری
شنبه 16 اردیبهشت 1391 6:44 PM
8 : كتابداري و اطلاع رساني بهار 1387; 11(1 (مسلسل 41)):157-184. |
بازاريابي در کتابخانه ها |
شاپوري سودابه* |
* دانشگاه آزاد اسلامي، واحد تنکابن |
بازاريابي عاملي ضروري براي حيات سازمانها و موسسه هاي تجاري و غير تجاري از جمله کتابخانه هاست. به نظر مي رسد چارچوب مفهومي بازاريابي در کتابخانه ها انسجام و روشني کافي ندارد و کتابخانه ها بويژه در ايران، از عوامل بازاريابي به شکل علمي و به ميزان کافي بهره نمي برند. در همين راستا، اين مقاله به مباحث نظري پيرامون بازاريابي در کتابخانه ها مي پردازد و درصدد است با معرفي چهار «آميخته بازاريابي» گامي موثر در جهت پيشرفت فعاليتهاي کتابخانه هاي کشور بردارد. |
كليد واژه: کتابخانه ها، بازاريابي در کتابخانه ها، آميخته بازاريابي، ترفيع، تبليغات، روابط عمومي ،ترويج |
نسخه قابل چاپ |