0

بانک مقالات رشته کتابداری

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته کتابداری
چهارشنبه 6 اردیبهشت 1391  6:45 PM

 3 : تحقيقات اطلاع رساني و كتابخانه هاي عمومي (پيام كتابخانه) زمستان 1388; 15(4 (پياپي 59)):61-80.
 
سنجش سطوح کيفيت خدمات کتابخانه دانشکده روانشناسي و علوم تربيتي دانشگاه علامه طباطبايي با استفاده از مدل لايب کوال
 
اميدي فر سيروس*,موسوي زاده زهرا
 
* دانشگاه علامه طباطبايي
 
 

هدف اين پژوهش سنجش سطوح کيفيت خدمات کتابخانه دانشکده روانشناسي و علوم تربيتي دانشگاه علامه طباطبايي و شناسايي مولفه هايي از خدمت است که در اين کتابخانه نيازمند ارتقا و بهبود هستند. در اين پژوهش از ليب کوآل تي ام (ويرايش نهايي) استفاده شده است. در اين ابزار کيفيت خدمات با ارزيابي شکاف موجود بين سطح حداقل انتظارات با سطح دريافت، و سطح حداکثر انتظارات با سطح دريافت مشخص مي شود، و بررسي معناداري تفاوت بين سطوح، نقاط ضعف و قوت کتابخانه را نشان مي دهد. پژوهش حاضر با استفاده از روش پيمايشي انجام شده است. روش نمونه گيري، تصادفي طبقه اي بوده است و از بين کاربران کتابخانه، 346 نفر به عنوان نمونه انتخاب شده اند. نتايج پژوهش نشان مي دهد که در مولفه «اثر خدمت»، کتابخانه توانسته است حداقل انتظارات کاربران را برآورده کند. در مولفه هاي «کنترل اطلاعات» و «کتابخانه به عنوان مکان»، کتابخانه نتوانسته حداقل انتظارات کاربران خود را برآورده کند. پس از آزمون فرضيه ها در تک تک مولفه هاي ليب کوآل، پژوهشگران دريافتند که در هر سه مولفه، بين سطح دريافت با سطح حداقل انتظارات، و بين سطح دريافت با سطح حداکثر انتظارات کاربران از کيفيت خدمات، تفاوت معناداري وجود دارد. همچنين مشخص شد که به نظر کاربران، مؤلفه کنترل اطلاعات نسبت به ساير مؤلفه ها از اهميت بيش تري برخوردار است.

 
كليد واژه: ارزيابي کيفيت خدمات، دانشگاه علامه طباطبايي، کتابخانه دانشگاهي، ليب کوآل
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها