پاسخ به:بانک مقالات رشته کتابداری
چهارشنبه 6 اردیبهشت 1391 6:34 PM
4 : تحقيقات اطلاع رساني و كتابخانه هاي عمومي (پيام كتابخانه) بهار 1390; 17(1 (پياپي 64)):71-97. |
تبيين الزامات چابکي کتابخانه ها برمبناي رويکرد مديريت کيفيت فراگير در کتابخانه هاي عمومي شهرستان يزد |
زنجيرچي سيدمحمود,حاتمي نسب سيدحسن,نجاتيان قاسميه مجيد*,فرهنگ نژاد محمدعلي |
* دانشگاه يزد |
هدف: افزايش لحظه به لحظه نياز به اطلاعات و عطش فزاينده جامعه پژوهشگر- که راهبران اصلي عرصه توليد دانش قلمداد مي شوند- ضرورت دستيابي به چابکي سازماني در کتابخانه که دربردارنده هر دو مفهوم «سرعت» و «انعطاف پذيري» در ارايه خدمات کتابخانه اي است را برجسته مي سازد. براي نيل به چابکي مي بايست ابتدا توانمندي خاص آن را در اختيار داشت. يکي از بهترين مسيرها جهت تقويت توانمندي هاي مذکور، حرکت بر بستر مديريت کيفيت فراگير جهت چابک سازي فرايندهاي داخلي و خدمات کتابخانه است. لذا پژوهش حاضر با هدف يافتن ميزان ارتباط هر يک از ابعاد اصلي مديريت کيفيت فراگير با توانمندي هاي اصلي چابکي سازماني در کتابخانه صورت گرفته است. |
كليد واژه: چابکي سازماني، مديريت کيفيت فراگير، کتابخانه ها، فرآيند تحليل شبکه اي |
نسخه قابل چاپ |