0

بانک مقالات رشته کتابداری

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته کتابداری
چهارشنبه 6 اردیبهشت 1391  6:33 PM

7 : تحقيقات اطلاع رساني و كتابخانه هاي عمومي (پيام كتابخانه) تابستان 1390; 17(2 (پياپي 65)):337-365.
 
سطح سواد اطلاعاتي و نقش آن در فرايند آموزش يادگيري الکترونيکي دانشجويان
 
علي نژاد مهرانگيز*,سرمدي محمدرضا,زندي بهمن,شبيري سيدمحمد
 
* گروه كتابداري و اطلاع رساني، دانشگاه شهيد باهنر کرمان
 
 

هدف: هدف پژوهش حاضر، بررسي سطح سواد اطلاعاتي و نقش آن در فرايند آموزش دانشجويان يادگيري الکترونيکي در دانشگاه هاي شيراز، صنعتي اميرکبير و علم و صنعت است.
روش: پژوهش از نوع کاربردي و روش آن پيمايشي است و ابزار گردآوري اطلاعات، پرسشنامه اي محقق ساخته است. جامعه آماري پژوهش شامل 1400 دانشجوي سال آخر مقاطع تحصيلي کارشناسي و کارشناسي ارشد مشغول به تحصيل در بخش آموزش الکترونيکي سه دانشگاه مورد بررسي است که طبق جدول مورگان و با روش نمونه گيري خوشه اي تصادفي تک مرحله اي، 300 نفر به ? عنوان نمونه تعيين شدند.
يافته ها: نتايج تحليل داده ها که با استفاده از آزمون نيکويي برازش کاي دو، تي استودنت و همبستگي پيرسون و اسپيرمن به دست آمد، نشان داد که 1. سطح سواد اطلاعاتي پايين است 2. بين سطوح مختلف سواد اطلاعاتي اختلاف وجود دارد و 3. بين سطح سواد اطلاعاتي و عملکرد تحصيلي دانشجويان دانشکده هاي يادگيري الکترونيکي در دانشگاه هاي مورد بررسي رابطه مثبت معنادار وجود دارد.
اصالت / ارزش: به دليل ويژگي ها و تفاوت هايي که يادگيري الکترونيکي با آموزش مرسوم دارد، اهميت و ضرورت سواد اطلاعاتي در اين فرايند آموزشي بيشتر است و با توجه به بررسي هاي انجام شده، تاکنون پژوهشي نقش و سطح سواد اطلاعاتي افراد را در فرايندهاي يادگيري الکترونيکي مورد بررسي قرار نداده است.

 
كليد واژه: سواد اطلاعاتي، يادگيري الکترونيکي، استانداردهاي سواد اطلاعاتي، آموزش از راه دور
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها