0

بانک مقالات رشته کتابداری

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته کتابداری
سه شنبه 5 اردیبهشت 1391  11:54 AM

 3 : پژوهشنامه كتابداري و اطلاع رساني (مطالعات تربيتي و روان شناسي) بهار و تابستان 1390; 1(1):23-44.
 
امکان سنجي و پياده ‌سازي مديريت دانش در کتابخانه هاي دانشگاهي شهر اصفهان بر پايه مدل بكوويتز و ويليامز
 
محمدي استاني مرتضي,شعباني احمد,رجايي پور سعيد
 
 
 

هدف پژوهش حاضر بررسي امکان پياده‌ سازي مديريت دانش در کتابخانه هاي دانشگاهي شهر اصفهان بر پايه مدل بکوويتز و ويليامز است. روش انجام پژوهش حاضر توصيفي - پيمايشي، و جامعه آن کتابداران شاغل در کتابخانه هاي دانشگاهي شهر اصفهان در سال تحصيلي 1388-1389 بود. به منظور تعيين حجم نمونه از فرمول نمونه گيري عمومي کوکران استفاده و تعداد 138 نفر به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شد. روش نمونه گيري تصادفي طبقه‌ اي و ابزار گردآوري داده ها پرسشنامه پژوهشگر ساخته با مقياس پنج درجه اي ليکرت بود. روايي صوري پرسشنامه توسط استادان با تجربه تاييد و به منظور پايايي آن از ضريب آلفاي کرونباخ (0.80) استفاده شد. براي تجزيه و تحليل داده ‌ها، آمار توصيفي و استنباطي به كمک نرم ‌افزار آماري SPSS 16 استفاده گرديد. نتيجه پژوهش نشان داد که امکان پياده‌ سازي مديريت دانش در کتابخانه هاي دانشگاهي شهر اصفهان بر پايه مدل بکوويتز و ويليامز پايين تر از اندازه متوسط (19.36) است و پياده ‌سازي آن نيز بطور يکسان وجود ندارد. افزون بر اين، اختلاف ديده شده ميان ميانگين آزمودني ها بر پايه عامل هاي جمعيت ‌شناختي جنسيت، رشته تحصيلي، سابقه اشتغال، سطح تحصيلات، نوع کار، و نوع کتابخانه تفاوت معني داري وجود ندارد (P>0.05ولي، در متغير سطح تحصيلات در مولفه تسهيم و ارزيابي دانش، تفاوت معناداري وجود دارد (P<0.05). به سخني ديگر، کتابداران با سطح تحصيلات ديپلم امکان پياده ‌سازي تسهيم و ارزيابي دانش را نسبت به كتابداران با سطح تحصيلات کارشناسي و کارشناسي ارشد بيشتر مي دانند.

 
كليد واژه: پياده ‌سازي مديريت دانش، دانشگاه اصفهان، دانشگاه علوم پزشکي اصفهان، دانشگاه صنعتي اصفهان، کتابخانه هاي دانشگاهي، مدل بکوويتز و ويليامز، مديريت دانش
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها