0

مانیتورهای تلویزیونی دیگر محبوب نیستند

 
samsam
samsam
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : بهمن 1387 
تعداد پست ها : 50672
محل سکونت : یزد

مانیتورهای تلویزیونی دیگر محبوب نیستند
سه شنبه 5 اردیبهشت 1391  1:09 AM

در بازار مانیتور بر خلاف سایر کالاها، محبوبیت کالا براساس برند کالا سنجیده نمي‌شود و معمولا محبوبیت این کالا بر حسب نوع و سایز آن در بازار تعیین مي‌شود.

چرا که در حال حاضر، تنها دو برند تولیدکننده ایرانی سهم فروش بزرگی در بازار دارند و تقریبا سایر برندها در زمینه مانیتور از عرصه بازار محو شده‌اند. همچنین برخی از تکنولوژي‌های عرضه شده به بازار چندان محبوبیتی در بازار نداشته و در مقابل، گروهی از نمونه‌هاي این کالا همچنان در ردیف محبوب‌های بازار هستند. به عنوان مثال نمونه‌هاي صفحه عریض در ردیف پرمخاطب‌هاي بازارند و در مقابل کمتر کسی به سراغ مانيتورهاي صفحه معمولی یا نمونه‌هاي تازه وارد سه‌بعدی را مي‌گیرد. فعالان بازار مي‌گویند، تا پیش از این، نمونه‌هاي سایز بزرگ که کاربرد مانیتور تلویزیونی داشتند در بازار فروش بالایی داشتند. اما اکنون این 19اینچ‌ها هستند که در بازار پرفروش‌ترند. همچنین نمونه‌هاي 17 اینچ که مدتی طولانی رکورددار فروش در بازار بودند جایگاه خود را تقدیم 19اینچ‌هاي صفحه عریض کرده‌اند.

به گفته فعالان بازار، در حال حاضر نوع مانیتور (اینکه مانیتور از نوعled، lcd، صفحه عریض یا معمولی باشد) است که اهمیت دارد و برند کالا مانند سابق فاکتور بسیار با اهمیتی نزد تمام خریداران نیست؛ چرا که هر دو برند عرضه‌کننده مانیتور از لحاظ قیمت‌گذاری کالا و همچنین ارائه خدمات پس از فروش در یک حد عمل مي‌کنند و اینها موضوعاتي هستند که برای خریدار اهمیت دارد.

محمد مشکات، یکی از فعالان بازار مانیتور مي‌گوید: در حال حاضر اکثر افراد از مانیتورهای wide یا همان صفحه عریض‌هاي معروف استفاده مي‌کنند و علت هم این است که موجودی این مانيتورها بیشتر است. به گفته وی سایز‌هاي 19 و 20 اینچ هم در ردیف پرفروش‌هاي بازار هستند.

یکی دیگر از فعالان بازار هم با بیان این مطلب که همچنان نمونه‌هاي lcd در بازار مانيتور فروش بالایی دارند، گفت: با وجودی که نمونه‌هاي LED در سال‌های اخیر وارد بازار شده‌اند، اما این مانیتورهای LCD هستند که فعلا فروش بالایی دارند. چرا که این مانیتورها قیمت پایین‌تری دارند. این فعال بازار افزود: همچنان در بازار فاکتور قیمت اهمیت زیادی نزد خریداران دارد و خریداران ترجیح مي‌دهند یک کالای ارزان خریداری کنند.

همچنین بر اساس اعلام باشگاه فعالان آی‌سی‌تی، در هفته چهارم فروردین ماه سال 91 مانیتورهای LCD با سایز 19 اینچ و صفحه عریض توانسته‌اند گوی سبقت را از سایر مانيتورهاي موجود در بازار بربایند. سهم محبوبیت این مانیتورها در بازار 5/37 درصد است. و این درحالی است که سهم محبوبیت مانیتورهای LCD 19 WIDE در هفته چهارم مهر ماه سال 90 در حدود 5/34 درصد بوده است.

پس از نمونه‌هاي 19 اینچ صفحه عریض هم این مانیتورهای 20 اینچ از نوع LCD و با صفحه عریض هستند که در رتبه دوم محبوب‌های بازار ایستاده‌اند. چرا که سهم محبوبیت این مانیتورها در بازار داخلی در هفته چهارم فروردین ماه سال 91 در حدود 5/27 درصد اعلام شده است و این درحالی است که سهم محبوبیت این مانيتورها در هفته چهارم مهر ماه سال 90 در حدود 1/25 درصد بوده است. صفحه عریض‌هاي 22 اینچ LCD هم در رتبه سوم محبوب‌های بازار ایستاده‌اند. سهم محبوبیت این مانیتورها در هفته چهارم فروردین ماه سال 91 در حدود 7/17 درصد است که نسبت به مهر ماه سال گذشته محبوبیت کمتری اخذ کرده است. چرا که نمونه‌هاي 22 اینچ صفحه عریض در هفته چهارم مهر ماه سال 90 در حدود 8/18 درصد بوده است.

در رتبه بعدی هم باید بگوییم که مانیتورهای 19 اینچ LCD معمولی هستند که عنوان محبوب‌های بازار را به خود اختصاص داده‌اند.

بر اساس اعلام باشگاه فعالان آی سی تی، سهم محبوبیت مانیتورهای 19 اینچ LCD با صفحه غیرعریض در هفته چهارم فروردین‌ماه سال 91 در حدود 1/13 درصد بوده است که نسبت به مهرماه سال قبل این محبوبیت کاهش یافته است؛ چرا که سهم محبوبیت این مانیتورها در هفته چهارم مهرماه سال 90 در حدود 9/14 درصد بوده است.

روزنامه دنیای اقتصاد

 

چهار راه برای رسیدن به آرامش:
1.نگاه کردن به عقب و تشکر از خدا  2.نگاه کردن به جلو و اعتماد به خدا  3.نگاه کردن به اطراف و خدمت به خدا  4.نگاه کردن به درون و پیدا کردن خدا

پل ارتباطی : samsamdragon@gmail.com

تالارهای تحت مدیریت :

مطالب عمومی کامپیوتراخبار و تکنولوژی های جدیدسیستم های عاملنرم افزارسخت افزارشبکه

 

تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها