پاسخ به:بانک مقالات تاریخ
چهارشنبه 13 اردیبهشت 1391 1:21 PM
4 : علوم انساني الزهرا زمستان 1381- بهار 1382; 13-12(44-45):79-107. |
بررسي عوامل موثر بر هويت اجتماعي زنان (مطالعه موردي زنان شهر شيراز) |
ايمان محمدتقي*,كيذقان طاهره |
* گروه علوم اجتماعي دانشگاه شيراز |
هدف از مطالعه حاضر بررسي عوامل مؤثر بر هويت اجتماعي زنان ميباشد كه به شيوه پيمايش انجام شده است. اطلاعات لازم از طريق پرسشنامه از يك نمونه 410 نفري از بين زنان 18 تا 64 ساله شهر شيراز كه به صورت تصادفي انتخاب شدهاند، جمعآوري گرديده است. در اين بررسي از نظريه آنتوني گيدنز جهت تبيين هويت اجتماعي زنان استفاده شده است. طبق اين نظريه شاخصهايي نظير اعتماد به نفس، گستره شبكه ارتباطي افراد، ميزان رضايت از خود در اجتماع و ميزان عقلانيت، عوامل مؤثر بر شكلگيري هويت اجتماعي ميباشند. لازم به ذكر است كه هويت اجتماعي خود از پنج بخش هويتي: هويت ديني، قومي، ملي، گروهي و جنسي تشكيل شده است.
|
كليد واژه: |