پاسخ به:بانک مقالات تاریخ
چهارشنبه 6 اردیبهشت 1391 5:26 PM
5 : تاريخ نگري و تاريخ نگاري (علوم انساني) تابستان 1388; 19(2 (پي در پي 78)):93-123. |
تاريخ و مشکلات آموزشي – پژوهشي پيش رو (راهبردهاي توسعه کيفي) |
مرادي مسعود* |
* گروه تاريخ، دانشگاه سيستان و بلوچستان |
تاريخ يکي از رشته هاي مهم آموزشي در علوم انساني و علم پايه در علوم اجتماعي است که در بيشتر دانشگاه هاي کشور تدريس مي شود. شيوه هاي سنتي آموزش به تاريخ سياسي پرداخته و از جنبه هاي مختلف حيات اجتماعي انسان غافل مانده اند. همچنين پژوهش هاي تاريخي در نظام سنتي مبتني بر اسناد سياسي در لاکي محافظه کارانه فرو رفته است و نمي تواند به مسايل امروز جامعه و انسان پاسخ دهد. |
كليد واژه: تاريخ، آموزش، پژوهش، مباني نظري، روش هاي علمي در آموزش و پژوهش |
نسخه قابل چاپ |