0

بانک مقالات تاریخ

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات تاریخ
چهارشنبه 6 اردیبهشت 1391  5:26 PM

 5 : تاريخ نگري و تاريخ نگاري (علوم انساني) تابستان 1388; 19(2 (پي در پي 78)):93-123.
 
تاريخ و مشکلات آموزشي – پژوهشي پيش رو (راهبردهاي توسعه کيفي)
 
مرادي مسعود*
 
* گروه تاريخ، دانشگاه سيستان و بلوچستان
 
 

تاريخ يکي از رشته هاي مهم آموزشي در علوم انساني و علم پايه در علوم اجتماعي است که در بيشتر دانشگاه هاي کشور تدريس مي شود. شيوه هاي سنتي آموزش به تاريخ سياسي پرداخته و از جنبه هاي مختلف حيات اجتماعي انسان غافل مانده اند. همچنين پژوهش هاي تاريخي در نظام سنتي مبتني بر اسناد سياسي در لاکي محافظه کارانه فرو رفته است و نمي تواند به مسايل امروز جامعه و انسان پاسخ دهد.
لزوم تغيير ديدگاه در آموزش و پژوهش تاريخ به منظور کارآمد کردن اين علم از ضرورت هاي مهم و اساسي در دانشگاه هاست. اين کار مي تواند با برنامه ريزي هاي علمي و دقيق و برگزاري دوره هاي آموزشي و کنفرانس هاي علمي ميسر شود و توسعه کيفي آموزش و پژوهش تاريخ و به تبع آن رشد علم تاريخ را در پي داشته باشد. اين مقاله تلاشي براي نشان دادن چشم اندازها، انتظارها و راه کارهاي علمي براي توسعه کيفي در رشته تاريخ است
.

 
كليد واژه: تاريخ، آموزش، پژوهش، مباني نظري، روش هاي علمي در آموزش و پژوهش
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها