0

مقالات زبان های خارجی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات زبان های خارجی
جمعه 22 اردیبهشت 1391  7:16 PM

 1 : مطالعات زبان و ترجمه (دانشكده ادبيات و علوم انساني مشهد) تابستان 1389; 42(1):1-17.
 
تاثير و نقش کلاس هاي آموزش زبان انگليسي در افزايش هوش هيجاني و سازه‌ هاي مربوط
 
حسيني فاطمي آذر*,پيش قدم رضا,ناوري صفورا
 
* گروه زبان و ادبيات انگليسي، دانشگاه فردوسي مشهد
 
 

نتايج بسياري از تحقيقات حاكي از آن است كه هوش هيجاني (EQ) بيش از ضريب هوشي (IQ) مي تواند در موفقيت زندگي و تحصيلي نقش ايفا كند (گلمن، 1995). از اين رو چگونگي ارتقاي سواد هوش هيجاني مورد توجه بسياري از محققان در اين حوزه قرار گرفته است. از ميان رويکردهاي مختلف براي افزايش اين هوش به نظر مي رسد کلاس هاي زبان انگليسي با توجه به ماهيتشان قادر به انجام اين مهم باشند. پژوهش حاضر در صدد بررسي تاثير و نقش کلاس هاي آموزش زبان انگليسي بر افزايش هوش هيجاني و سازه هاي مربوط به آن برآمده است. بدين منظور دو گروه کنترل به ترتيب از دبيرستان ها و موسسات زبان انتخاب گرديدند. پرسش نامه هوش هيجاني (بار-آن، 1996) در ابتدا و انتهاي يک دوره شش ماهه به زبان آموزان داده شد. نتايج تحليل داده ها با استفاده از آزمون تي نشان داد كه هوش هيجاني و زير سازه هاي «درون فردي»، «ميان فردي» و «کنترل استرس» در موسسات زبان نسبت به دبيرستان ها افزايش چشمگير داشته است. در پايان، در اين راستا پيشنهاداتي ارايه گرديده است.

 
كليد واژه: هوش هيجاني، سواد هيجان، ضريب هوشي، درون فردي، ميان فردي، كنترل استرس
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها