0

مقالات زبان های خارجی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات زبان های خارجی
چهارشنبه 13 اردیبهشت 1391  1:38 PM

 7 : علوم انساني الزهرا تابستان 1384; 15(54 (ویژه نامه ادبیات و زبان های خارجی)):123-149.
 
رابطه بين باورهاي زبان خارجي، سطح مهارتي زباني و استفاده از روش هاي يادگيري زبان (مطالعه موردي: دانشجويان زبان انگليسي در شيراز)
 
يماني مرتضي,دهقان فرزانه
 
 
 

مقاله به کشف و بررسي رابطه بين باورهاي زبان خارجي، سطح مهارت زباني، و استفاده از روش هاي يادگيري زبان مي پردازد. تعداد 283 دانشجوي دختر ايراني که در رشته زبان انگليسي مشغول به تحصيل هستند در اين مطالعه شرکت کردند. هدف اصلي اين تحقيق بررسي :الف. رابطه باورهاي مربوط به يادگيري زبان و سطح مهارت زباني و تاثير آن ها در اتخاذ روش هاي يادگيري زبان ب. چگونگي مشخص شدن باورهاي زباني توسط سطح مهارت زباني، مي باشد. موارد استفاده شده در اين تحقيق شامل ترجمه فارسي SILL آکسفورد) پرسشنامه مربوط به روش هاي يادگيري زبان) و BALLI هورويتس (پرسشنامه مربوط به باورهاي فراگيري زبان) به علاوه يک آزمون سطح، نتايج به دست آمده از اين تحقيق گوياي آن است که باورهاي دانشجويان در مورد سختي ياد گيري زبان با روش هاي زبان آموزي که آن ها استفاده مي کنند رابطه دارد. علاوه بر اين، باورهاي مربوط به انگيزه و انتظارات فراگيران با روش هاي حسي و فراذهني آن ها رابطه دارد. همچنين يک رابطه مهم ديگري بين سطح مهارت زباني و استفاده از روش هاي ذهني، سازگاري و فراذهني در اين تحقيق مشاهده شده است. ضمنا، دانشجويان با مهارت زباني بيشتر نظر منفي نسبت به روش هاي سنتي متداول مانند حفظ کردن يا ياد گيري گرامر داشتند.

 
كليد واژه: روش هاي يادگيري زبان، باورهاي زباني، نگرش، متغير هاي فراگير، سطح زبان
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها