0

مقالات زبان های خارجی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات زبان های خارجی
چهارشنبه 13 اردیبهشت 1391  1:37 PM

 4 : علوم انساني الزهرا تابستان 1384; 15(54 (ویژه نامه ادبیات و زبان های خارجی)):75-84.
 
نگاهي به تاريخچه آموزش انشا و انواع آن در مناطق آلماني زبان
 
مبصر نيلوفر
 
 
 

با بررسي سير تحول آموزش انشا در مناطق آلماني زبان به سه روش عمده برمي خوريم: روش تقليدي، روش بازسازي و روش توليدي روش تقليدي، روش حاکم بر مدارس لاتين در قرون وسطي بود. در اين روش هيچ امکاني براي خلاقيت ها و نظريات فردي فراگيران وجود نداشت. آنها تنها از روي نمونه هايي که از قبل در مورد موضوعات مختلف نوشته شده بود رونويسي مي کردند.
از قرن هفدهم به بعد زبان آلماني به تدريج جاي زبان لاتين را در مراکز آموزشي گرفت و به دنبال آن روش تقليدي نيز جاي خود را به روش تازه اي داد که روش بازسازي ناميده شد. در اين روش اگر چه متن انشا توسط دانش آموزان آماده مي شد اما ساختار نوشته ها ثابت و موضوعات نيز کليشه اي بود. از آنجا که روش بازسازي جوابگوي نيازهاي فراگيران به خصوص در سالهاي اوليه آموزش نبود روش ديگري به نام روش توليدي مطرح و متداول شد. اما بسياري از صاحب نظران روش اخير را کامل کننده دو روش ديگر مي دانند نه نفي کننده آن دو.
نوشته اي که در پيش رو داريد به بررسي تاريخچه آموزش انشا و زمينه هاي اجتماعي – تاريخي آن از آغاز تا امروز پرداخته و نقاط ضعف و قدرت هر يک را مشخص نموده است.

 
كليد واژه: زبان آلماني، روش هاي آموزش انشا، زمينه هاي اجتماعي – تاريخي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها