0

مقالات زبان های خارجی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات زبان های خارجی
جمعه 1 اردیبهشت 1391  6:52 PM

 5 : پژوهش زبان هاي خارجي بهار و تابستان 1382; -(14):67-82.
 
انتظار بازخورد و ميزان موفقيت دانش آموزان ايراني در درس زبان انگليسي
 
علوي سيدمحمد,كيوان پناه شيوا
 
 
 

يکي از برجسته ترين ويژگي هاي تعامل بين معلمان و دانش آموزان دريافت بازخورد مي باشد. در اين تحقيق انتظار بازخورد در کلاس هاي درس زبان انگليسي و رابط? ان با «موفقيت دانش آموزان» در مقطع راهنمايي و دبيرستان مورد بررسي قرار گرفت. بررسي هاي انجام شده نشان دهند? انتظار بازخورد نسبتاً بالا و رابط? مثبت ميان دو متغير «انتظار بازخورد» و «موفقيت دانش آموزان» است. ميزان موفقيت و سطوح آموزشي بر انتظار بازخورد تأثير قابل ملاحظه اي دارد. بررسي آزمون هاي تحليل واريانس نشان مي دهد که انتظار بازخورد در سطوح سوم راهنمايي و سوم دبيرستان، نسبت به ساير سطوح بيشتر است. از ديگر اهداف اين تحقيق بررسي نوع نگرش دانش آموزان ايراني به بازخوردي است که آنان از معلمان و همکلاسي هاي خود دريافت مي کنند. نتايج مقايس? ميانگين ها نشان مي دهد که اين دانش آموزان، بازخورد از معلمان خويش را ترجيح مي دهند تحليل واريانس چند متغيره نيز بيانگر تأثير سيستم آموزشي بر نوع نگرش دانش آموزان، نسبت به بازخورد است. در سطوحي که امتحانات به صورت نهايي برگزار مي شوند، دانش آموزان خواهان دريافت بيشتر بازخورد از معلمان و همکلاسي هاي خود مي باشند. در نهايت اين پژوهش عوامل فرهنگي مؤثر بر اين نوع نگرش را مورد بررسي قرار داده و پيشنهاد مي کند که براي تغيير اين نوع نگرش، يادگيري گروهي بايد مورد توجه قرار گيرد.

 
كليد واژه: 
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها