پاسخ به:مقالات زبان های خارجی
جمعه 1 اردیبهشت 1391 6:47 PM
: پژوهش زبان هاي خارجي بهار 1383; -(16):97-110. |
بررسي راهكارهاي افزايش مهارت خواندن |
خاوري سيدخسرو* |
* دانشکده زبان هاي خارجي دانشگاه تهران |
فرايند فراگيري مهارت هاي زبان خارجي بحثي است مفصل و در ابعادي گسترده، که از ديرباز مورد نظر استادان آموزش زبان و خود زبان آموزان بوده است. با اشراف به اين گستردگي، آنچه که موضوع بررسي اين نوشتار قرار مي گيرد، تنها اختصاص به افزايش مهارت خواندن دارد؛ زيرا ساير ابعاد اين آموزش مي تواند خود منشاء مقالات ديگر باشد. در دانشگاه هاي ايران برخورد اولي? زبان آموزان بزرگسال با متوني است که بيشتر با رشت? تحصيلي آنها ارتباط دارد. اين که چگونه مي توان دانشجويان را به خواندن صحيح يک متن و درک مطلب مؤثر آن عادت داد، همواره مدنظر بسياري از متخصصان آموزش زبان بوده است و چنين است که مهارت خواندن نه تنها حاصل کندوکاو و تجربه مي شود؛ بلکه بيشتر از ساير مهارت ها، توجه و علاق? دانشجو را جلب مي کند. |
كليد واژه: |
نسخه قابل چاپ |