پاسخ به:مقالات زبان های خارجی
جمعه 1 اردیبهشت 1391 6:42 PM
7 : پژوهش زبان هاي خارجي تابستان 1383; -(17):93-114. |
نقش دانش گرامر و واژگان در تست خواندن و درك مطلب |
علوي سيدمحمد* |
* دانشکده زبان هاي خارجي دانشگاه تهران |
در اين پژوهش پاسخ هاي 2059 نفر از شرکت کنندگان در يک آزمون مهارت زبان، مورد بررسي قرار گرفت تا ارتباط بين دانش گرامري و تست هاي خواندن و درک مطلب که به سبک تافل و اف سي اي نوشته شده اند، مشخص شود. نتيجه اين پژوهش حاکي از آن است که مرتبط ترين متغير براي تست هاي بخش خواندنِ تافل، تست هاي عبارات نوشتاري (قسمت دوم گرامر تافل) است که گزينه غلط در آن، شناسايي مي شود و اساساً براي سنجش نگارش طراحي شده اند. اين نتيجه مؤيد ارتباط نگارش و خواندن و درک مطلب مي باشد. همچنين تست هاي خواندن تافل مرتبط ترين متغير براي تست هاي خواندن به سبک اف سي اي، شناخته شدند. تحليل آماري داده ها نيز بيانگر تفاوت معني داري در پاسخ شرکت کنندگان به بخش هاي مختلف اين آزمون بود. گرايش تحصيلي شرکت کنندگان نيز تفاوت معني دار در پاسخ به آزمون را نشان داد. |
كليد واژه: |
نسخه قابل چاپ |